Predmet Javnog poziva za podnošenje zahteva za dodelu podsticajnih sredstava za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstva na teritoriji opštine Inđija u 2025. godini je dodela podsticajnih sredstava iz budžeta opštine Inđija, kroz realizaciju napred navedene mere planirane Programom mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja opštine Inđija za 2025. godinu.
Ukupna sredstva koja će biti dodeljena po Javnom pozovu iznose 6.719.684,18 dinara i obezbeđena su Odlukom o budžetu opštine Inđija za 2025. godinu, a namenjena su za podsticaje investicija u fizičku imovinu poljoprivrednog gazdinstva.
Podsticajna sredstva koja su namenska i bespovratna, dodeljuju se u maksimalnom iznosu do 50% prihvatljivih troškova bez vrednosti PDV-a (iznos podsticajnih sredstava ne sme da prelazi maksimalno utvrđeni iznos).
Maksimalni iznos podsticajnih sredstava za investicije u okviru mere investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava za sektor mleko, meso, voće, grožđe, povrće (uključujući pečurke) i cveće, sektor ostali usevi i sektor pčelarstvo je 100.000 dinara. Maksimalan iznos podsticaja po jednom zahtevu ne može biti veći od 100.000 dinara.
Pravo na dodelu podsticaja može ostvariti:
1. fizičko lice – nosilac komercijalnog registrovanog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva;
2. preduzetnik;
3. privredno društvo;
4. zemljoradnička zadruga koja ima najmanje pet članova zadruge koji su upisani u Registar kao nosioci ili članovi pet različitih komercijalnih porodičnih poljoprivrednih gazdinstava u aktivnom statusu.
Pravo na podsticaje ostvaruju lica ako:
1) su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava (u daljem tekstu: RPG) i nalaze se u aktivnom statusu;
2) imaju prebivalište, odnosno sedište i poljoprivrednu proizvodnju na teritoriji opštine Inđija;
3) za investiciju za koju podnosi zahtev ne koristi podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno ako ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja (iz drugih budžetskih korisnika), osim podsticaja u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;
4) podnosilac zahteva i dobavljač ne predstavljaju povezana lica, a povezana lica jesu nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica;
5) je do dana objavljivanja Javnog poziva izmirio dospele obaveze prema opštini Inđija po osnovu javnih prihoda;
6) nema neispunjenih ugovornih obaveza prema opštini Inđija;
7) je investicija realizovana od 01.01.2024. godine pa do momenta podnošenja zahteva., pri čemu se pod realizacijom investicije smatra izvršenje svih radnji vezanih za nabavku predmeta prihvatljive investicije (zaključenje kupoprodajnog ugovora, promet robe, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti) kao i stavljanje investicije u funkciju u skladu sa namenom;
8) ima u Registru poljoprivrednih gazdinstava prijavljenu odgovarajuću vrstu biljne kulture, odnosno odgovarajuću životinju prijavljenu u Registru i obeleženu i registrovanu u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo;
9) podnosilac zahteva ima objekat registrovan i upisan u Registar objekata u skladu sa zakonom kojim se uređuje veterinarstvo (samo za sektor meso),
10) po redosledu podnošenja zahteva postoje raspoloživa sredstva za odobravanje prava na podsticaje u okviru ukupnih sredstava opredeljenih Javnim pozivom.
Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa Javnim pozivom sa propisanom dokumentacijom dostavljaju se lično na šalter 1 Prijemnog odeljenja opštine Inđija ili putem pošte na adresu: Opština Inđija, Cara Dušana broj 1, 22320 Inđija, sa naznakom „Zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa Javnim pozivom za dodelu podsticajnih sredstava za investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava na teritoriji opštine Inđija u 2025. godini“, u zatvorenoj koverti sa punom adresom pošiljaoca na poleđini koverte.
Zahtevi poslati na bilo koji drugi način, faksom, elektronskom poštom i dr. ili na pogrešnu adresu neće biti razmatrani.
Rok za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa Javnim pozivom neposredno na šalteru broj 1, Prijemnog odeljenja opštine Inđija, je 01.12.2025. godine do 14 sati.
Zahtevi predati pošti najkasnije do 01.12.2025. godine do 17 sati, smatraće se blagovremenim.
Informacije i potrebni obrasci za učešće na Javnom pozivu, mogu se dobiti na telefon 022/556060 ili u prostorijama Agencije za ruralni razvoj opštine Inđija, Vojvode Stepe 48 ili putem e-mail: arri@indjija.net.